Idag börjar vår resa.

Efter att ha kämpat med ägglossningstest, bidrottninggelé, Rosenrot, vitaminer och diverse annat som ska hjälpa till i processen att bli gravid, har vi efter 1 år ännu inte lyckats.
Vi har därför startat en utredning.
Idag var mitt första möte på gynekologmottagningen i Liljeholmen.
Läkaren ställde massa frågor och sen gjorde hon en undersökning och ultraljud.
Vet inte om det visade något speciellt mer än att allt såg normalt ut.
Väntar nu på att jag ska få min mens så jag kan åka och göra en massa provtagningar.
Man måste tydligen vara mitt i menscykeln för att det ska bli rätt resultat på testen.
Gissar att det blir nån gång i slutet på nästa vecka.

Jag fick även en tid till ett möte där både jag och sambon kommer medverka.
Det blir i slutet på september.
Det är väldigt långt väntetid på allting så även om vi nu har börjat våran resa kommer det förmodligen ta lång tid innan vi får svar (om vi nu får något svar, kan ju hända att dom inte hittar något).

I vilket fall som helst så känns det helt okej. Vi ska äntligen få hjälp!
Och förhoppningsvis så får vi vårat efterlängtade Mirakel!

Den här längtan efter barn tär på mig.
Det går inte en dag utan att jag tänker, hoppas, drömmer, längtar efter Dig!
Jag känner mig inte hel. Jag känner verkligen att det saknas något.


Jag är rädd men samtidigt förväntansfull... Vad kommer denna utredning visa?
Kommer vi kunna bli gravida?
Eller kommer vi kanske adoptera?.
Det är otroligt mycket som snurrar i huvudet.
Jag har ont i magen och känner mig yr.


Jag ska aldrig någonsin igen ta något för givet!




Jag vet inte hur ofta jag kommer skriva i den här bloggen, jag jobbar väldigt mycket just nu.
Men jag kommer iallafall använda den till att skriva av mig när det känns tungt.
Har egentligen så mycket känslor som jag vill förmedla men hinner inte.
Jag ska åka och jobba snart och min älskade man är på väg hem, vill hinna kramas med honom!

Vi hörs!


- Mitt älskade barn, jag längtar efter Dig! Jag hoppas du vill komma till oss snart!




Kommentarer
Postat av: Chatrine

H*n kommer snart, jag bara vet det <3

Skallb li härligt att följa dig här <3

2010-08-20 @ 07:30:53
URL: http://mammasgroda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0