Morgonsol

Godmorgon!
Hade inte behövt gå upp förrän 7:00 egentligen men det är byggarbetare utanför oss som av någon anledning börjar redan kl 6:00 så kunde inte sova :(
Men det gjorde faktiskt ingenting, visst är lite trött nu men det är så skönt att bara ta det lugnt och mysa på morgonen innan man sticker till jobbet och all stress.
Sitter här med mitt kära kaffe och funderar.
Jag funderar mycket nu för tiden, eller grubblar kanske är det rätta ordet?
Igår på väg till jobbet hade jag såna positiva tankar att jag till och med satt och funderade över namn?!.. :S
Det borde jag kanske inte göra då det känns som att det bara leder till ännu mer besvikelse.
Men man måste väl få drömma?

Pratade med älskling igår innan jag åkte och jobbade..
Jag "gnällde" lite över att det är så lång väntetid och att det förmodligen (om vi nu kan) kommer dröja bra länge innan vi får vårt Mirakel.. Då svarade gulleplutten: "Vad gör det? Så länge vi får vårt barn"
Och han har ju rätt, det spelar faktiskt ingen roll att vi får vänta.. Så länge jag en dag vår hålla vårt kärleksbarn tryggt i min famn.

F.ö så är jag hyfsat nöjd med tillvaron.
Trivs som fisken i vattnet i vår nya lägenhet :) Väntar bara på soffan som kommer om ett par veckor.
Just nu har vi en uppblåsbar bäddmadrass i vardagsrummet, haha.
Är en massa vi måste köpa men vi får ta det pö om pö (vad kommer detta uttryck ifrån, vad betyder pö?).

Jag får nytt schema från och med vecka 35 och jag kunde inte vara nöjdare.
Kommer jobba 7 eller 8-16 varje måndag och tisdag, vara ledig varje torsdag och varannan onsdag, sen jobba varannan helg såklart. Men det här är iaf det bästa schemat jag haft hittills.
Det skulle vara så hela min vikariatperiod. Känns skönt.
Det som känns mindre skönt är att jag kommer jobba 13 timmar nästa tisdag då vi har kvällsinventering. Huh!
Och dessutom 3 helger i rad med start nu i helgen.
Men det ger klirr i kassan så ska inte klaga :)



Efter mötet igår känner jag mig mer positiv än jag gjort under hela vår bebisverkstads-tid.
Nu känns det som att vi faktiskt kommer att få vårat barn!

Måste skynda mig till jobbet nu, vi hörs en annan gång.




- Lilla älskling, vi väntar på Dig. Mamma och Pappa ska ge Dig all vår kärlek!





Kommentarer
Postat av: Chatrine

Den vackra dgaen du blir mamma kommer du garanterat bli den bästa som finns <3

2010-08-20 @ 07:33:19
URL: http://mammasgroda.blogspot.com
Postat av: Chatrine

Haha pö om pö hade jag glömt bort fanns,

men mycket bra fråga.

Klösamaja i Emil kanske sagt så haha =P

Puss syster

2010-08-20 @ 07:35:37
URL: http://mammasgroda.blogspot.com
Postat av: Chatrine

http://tjejaffaren.se/



gå in där gumman,

riktigt rolig affär ;)

2010-08-20 @ 07:39:06
URL: http://mammasgroda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0