Orka eller inte?

Godmorgon mina fina vänner!
Hade tänkt sova ut idag eftersom det blir tidiga mornar 5 dar i rad efter idag.
Men det gick ju inte.. Vaknade först halv 8 men lyckades somna om.
Sen vaknade jag tjugo i 9 och kunde tyvärr inte somna om.
Så nu sitter jag här :)
11 dagar kvar till mens...

Fick en rätt bra lön, 17 200:-
Det kändes skönt ända tills för en stund sen..
Efter att ha betalt hyran och köpt nya linser så har jag bara 10,000 kvar. Får iofs 3300kr av älskling men ändå..
Jag gillar inte att ha kontanter, känns som att man slösar mycket mer då.
Sen kommer vår nya soffa snart, 10 000:- är det kvar att betala på den.
Och så har jag en privat skuld på 2500:-
Hejdå lönen! ;)
Haha!
Måste verkligen börja försöka lägga undan pengar.. Men är svårt när man är nyinflyttad.
Mycket som måste köpas.. Vi har ju köpt ny TV, tvättmaskin och så nu soffa.
Inte lätt att lägga undan nåt då.


Över till bebisverkstaden då... Normalt sett så brukar jag redan ha fått menstuttar vid den här perioden i menscykeln (är som sagt 11 dagar kvar till mens).
Det kan ju vara ett bra tecken, men kan lika gärna vara kroppen som spelar mig ett spratt.
Återstår att se.. Men som sagt, jag vågar inte hoppas.
Efter att varje månad i över 1 års tid ha blivit besviken så orkar jag inte mer.
Så fort mensen kommer ska jag ju åka och ta massa prover, får se fram emot det istället.
Då kan man ju säkert utesluta vissa saker..
Och så ska vi ju på möte tillsammans om en månad.

Hade tänkt ha den här bloggen till att ventilera mina tankar och känslor om vår resa,
men det känns ibland som att jag inte orkar skriva om det.
Börjar i princip gråta varje gång jag börjar skriva, det är tungt men det kanske är bra också?
Känns som att mina närmaste inte förstår mig.
Kanske orättvist av mig att säga så men det är så det känns.



Blä. Nej nu orkar jag inte mer.

Ska städa lite, sen kommer min bästa Carolina över på lunch :)
Sen ikväll blir det jobb.

Just det, glömde.. En av Pelles vänner kommer hit i helgen från Göteborg.
Ska bli trevligt även om jag ska jobba både lördag och söndag.

Äh, vi hörs.





- Mitt mirakel, jag älskar Dig redan! Skynda dig!




Kommentarer
Postat av: Gabbi

Jag tror det är bra att skriva av sig. Oavsett om det är folk som läser eller om man bara läser det själv. Man sätter liksom ord på känslorna. Jag tror inte att någon som inte varit i din situation förstår hur det känns. Jag tycker du är jävligt stark som orkar leva som normalt trots motgångarna. själv hade jag deppat ihop tror jag. Tråkigt med långa väntetider. Men det kommer snart lösa sig ska du se=) Du är fortfarande ung. Men förstår att det är sjukt frustrerande att vänta oavsett om man är 20 eller 40 år. styrkekramar

2010-08-26 @ 11:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0