Inseminerad :)

Kom hem för ett tag sen, har hunnit ge kissen mat och ge mig själv mat också för den delen :)
Kör ju GI nu (mest för att Pelle kör på det) så blev en äggröra med rödlök, salladslök och fetaost.
Och så en morot och en skiva rågbröd till det..
Nu är jag mätt och belåten :)
Men nu har ni ju inte gått in här för att läsa om vad jag ätit idag.. så här kommer lite snabb info om idag ;)

Det var en manlig läkare som skulle göra inseminationen..
Jag har absolut inga problem med det, tvärtom!
Manliga läkare är oftast mycket försiktigare och varsammare än kvinnliga.
Han höll i ett provrör med Pelles krigare, efter "tvätten" var det 6 miljoner st som han skulle spruta in i min livmoder.
Fick lägga mig i gynstolen och så gjorde han det han skulle och efter 10 sekunder var det klart :)
Kändes absolut ingenting!
Jag frågade om statistik och den var väl inte den bästa tycker jag..
13% av alla par dom inseminerar blir gravida första gången.
Men man ska inte snöa in på sånt.
Han sprutade faktiskt in 6 MILJONER spermier (vid vanligt samlag är det bara ca 100st som når livmodern)
i min livmoder där det faktiskt finns inte bara ett, utan TVÅ stycken ägg :)
Nån krigare ska väl hitta in tycker man ;)

Men tar det sig inte ska vi inte deppa ihop, utan vi får se det som en "försöksgång" som läkaren uttryckte sig.
I vilket fall som helst ger jag aldrig upp! En vacker dag får vi vårt barn! <3


Den 6:e februari (söndag) tänker jag testa... (Om jag inte fått min mens förstås)
Jag jobbar tyvärr den helgen, hade ju varit skönt att vara hemma med älskling oavsett vad det blir för resultat.
Antingen för att dela den enorma lyckan med honom eller för att dela sorgen..
Vill inte vänta till måndagen då jag ska upp sjukt tidigt (5) och sen behöva väcka Pelle för att tala om resultatet.
Nä då är det bättre på söndagen när han redan är vaken, börjar ju inte jobba förrän 12 då.


Usch denna väntan är inte rolig.. Vill veta nu! :)

Jag kommer förmodligen spendera dom här veckorna med att leta symptom.
Mina menssymptom är ju exakt likadana varje månad så skulle något nytt symptom dyka upp så kan ni räkna med att få läsa om det här :)
Är spännande det här!


Hörs snart igen!

Kramar








Kommentarer
Postat av: Millan

Jag håller tummen för er!! (otur att hålla båda)



Kram

2011-01-28 @ 22:18:27
URL: http://millan1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0