Kan inte låta bli att hoppas...

Hej!
Nu var det hundra år sedan jag skrev här.
Har haft fullt upp med att fixa i mammas lägenhet och planera hennes begravning.
Vila i Frid Mamma <3

Men jag har också haft fullt upp med bäbisverkstaden :)
Den 13:e januari var vi på möte på Sophiahemmet och eftersom jag hade min mens då så kunde vi sätta igång direkt.
Fick med mig sprutor med något hormon (?) som skulle stimulera ägglossningen.
Så under 6 dagar tog jag dom varje kväll.
Och nu i fredags var jag på ultraljud för att se hur det hade gått, och det var väldigt positivt :)
Hade två stora fina äggblåsor så igårkväll fick jag ta en spruta som ska sätta igång ägglossningen.
Och nu på Måndag ska jag dit igen och insemineras!
Åh jag kan inte låta bli att hoppas... Tänk om det blir tvillingar :)
Hoppas säkert alldeles för mycket nu och jag vet att jag kommer bli så sjukt besviken om det visar sig om 2 veckor att det inte tagit sig :(
Men det är omöjligt att inte hoppas.. Känns som att det är vår tur snart!
Skulle det inte ta sig nu så gör vi 2-4 försök till.
Håll tummarna för oss nu!

En vän tipsade mig om att när jag väl blir gravid så ska jag blogga om det.
Hon sa att man glömmer mycket och det kan vara kul att gå tillbaka och läsa.
Bra idé.. Det kommer jag absolut göra och det blir i denna blogg.

Jag uppdaterar om 2 veckor igen och talar om ifall det har tagit sig eller om vi får göra ett nytt försök.

Stor kram!


Kommer Du till oss nu?..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0